داک فوریو
داک فوریو

داک فوریو

Doc4u

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه (قربانیان تجاوز جنسی، کودک آزاری و ...)

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه (قربانیان تجاوز جنسی، کودک آزاری و ...)

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه در 51 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت doc به همراه فایل زبان اصلی پروتکل


مشخصات فایل
تعداد صفحات51
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه در 51 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت doc به همراه فایل زبان اصلی پروتکل

 

 

 

ویژگی های کلی محصول :

 

آماده سازی در ۱2 جلسه درمانی

شامل توضیحات کامل درباره بیماری، تشخیص آن ، مفهوم ، اصول شناخت بیمار، شرح کامل 12 جلسه ارزیابی و درمان و منابع

توضیح کاملِ تک تکِ مراحل هر جلسه

در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با زبان فارسی با فونت bnazanin اندازه ۱۴ فاصله خطوط ۱.۵

رفرنس دهی معتبر + تمامی منابع استفاده شده

برگرفته از فصل 6 کتاب International Handbook of Cognitive and Behavioural Treatments for Psychological Disorders که به رایگان همراه فایل دریافت می کنید .

نحوه دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین، قادر به دانلود خواهید بود .

 

فهرست مطالب موجود :

 

معرفی

 

بروز علائم به 3 دسته گروه تقسیم می شوند.

 

تئوری یادگیری

 

تکنیک های مدیریت اضطراب

 

تئوری پردازش احساسی

 

تکنیک های ارائه شده

 

درمان پردازش شناختی

 

پروتکل درمان پردازش شناختی  ( جلسه به جلسه )

جلسه اول (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه دوم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه سوم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه چهارم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه پنجم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه ششم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه هفتم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه هشتم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه نهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه دهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه یازدهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه دوازدهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

حساسیت پذیری چشمی و پردازش مجدد

 

دستورالعمل های آینده

مراجع و منابع (6 صفحه)

 

بخشی از متن :

 

اختلال پس از سانحه (PTSD) یک الگو از علائم را توصیف می کند که ممکن است در افرادی که تجربه ی استرس های پس از حادثه را داشته اند، پیشرفت کند.

PTSD با یک تشخیص رسمی در 1980 با ظهور DSM-III (APA,1980) ایجاد شد. اگر چه بسیاری از علائم PTSD از قبل شناخته شده بود. معیار ها به طور عمده از مطالعه بر روی سربازان جنگی حاصل شد. اما از آن زمان PTSD به طیف گسترده ای از گروه های آسیب دیده مانند بازماندگان تجاوز جنسی، سوء استفاده  جنسی در کودکی، سوء استفاده فیزیکی ( مانند خشونت )، مجازات و همچنین بلایای طبیعی یا انسانی به کار برده شد. برای تشخیص PTSD مطابق DSM-IV (APA, 1994) فرد ابتدا باید تجربه، شواهد یا در غیر این صورت با یک رویداد که شامل مرگ واقعی، تهدید به مرگ ، آسیب جدی یا تهدید جسمی، فیزیکی است، داشته باشد. ثانیا ، پاسخ فرد به این رویداد شامل ترس شدید، بیزاری یا درماندگی باشد. بنابراین رویداد به عنوان ضربه ای تعریف می شود که شامل مرگ و یا آسیب جدی یا تهدید به مرگ و آسیب است و فرد نقش منفی قوی ای در پاسخ به رویکرد دارد.

در نسخه های قبلی DSM (APA, 1980; 1987) یک عامل استرس زای آسیب زننده به عنوان یک رویداد خارج از تجربه ی معمولی انسان تعریف شده است که تقریبا هر کسی آن را به شدت مضطرب می یابد.متاسفانه، به لحاظ تکنیکی، تجربه های رایج آسیب زننده مانند سوء استفاده های دوران کودکی، خشونت خانوادگی و تجاوز جنسی به علت فراوانی آن ها حذف شده اند. تعریف     DSM-IV مشکل را از بین برده و تأکید می کند که تهدید مستقیم یا غیر مستقیم به طور ویژه باعث آسیب رساندن یک رویداد باشد. این از مطالعات متعدد تحقیقاتی حاصل شد که فهمیدند که تجربه ی تهدید زندگی یک عامل پیش بینی کننده مهم در پیشرفت PTSD است (Blank,1993; Davidson & Smith, 1990; Kilpatrick & Resnick, 1993; March, 1993).

 

نمونه ای از جلسات پروتکل درمانی :

 

جلسه 1:

 

  1. بررسی اجمالی درمان
  2. آموزش: PTSD و نشانه ها
  3. جمع آوری اطلاعات : علائم PTSD مراجع و علائم مربوطه
  4. آموزش: تئوری پردازش اطلاعات
  5. جمع آوری اطلاعات : حمله ی جنسی به مراجع
  6. ارائه ی اهداف و منطق درمان
  7. مشخص کردن تکلیف خانه : شرح آسیب

 

اهداف اصلی جلسه 1، آموزش، جمع آوری اطلاعات و ایجاد ارتباط است. به مراجع اطلاعاتی راجع به PTSD شرح داده می شود، اطلاعات تئوری پردازش  ( از جمله ترکیب و تطابق ) چرایی PTSD  و چگونگی حفظ آن توسعه می یابد.

 

معالج، مراجع را دعوت به بحث درباره ی نشانه ها می کند که برای او مشکل تر است و تأکید می کند که برای افرادی که در معرض آسیب بوده اند، تجربه ی چنین مواردی از علائم رایج است. در چارچوب این اطلاعات ، معالج یک مرور کلی از اجزای درمان ارائه می دهد. اهداف اصلی درمان را بیان می کند و پایه ی درمان را فراهم می سازد ( تئوری و منطق CPT را در بالا ببینید )

 

هدف از این کار این است که به مراجع کمک کند بفهمد که درمان چیست و اهمیت پیشگیری از درمان را بفهمد. از آنجایی که رفتار اجتنابی یک جزء اصلی از PTSD است وممکن است با درمان همراه شود، به مراجع هشدار داده می شود و تشویق می شود که از تمایل به انجام جلسات درمان آگاه شود یا  تکالیف خانه واگذار شده را کامل کند. معمولا با پیش بینی رفتار اجتنابی و مشخص کردن هر تلاش بعدی برای دوری از اجتناب کردن، اکثر مراجعین کاملا با پروتکل درمانی موافقت می کنند. یکی دیگر از اهداف مهم این است که از مراجع دعوت می شود که درمان را به عنوان یک همکاری بین مراجع و معالج ببیند و درک کند که موفقیت بستگب به تلاش مراجع و معالج دارد. علاوه بر این، معالج از مراجع می خواهد به طور خلاصه آنچه برایش اتفاق افتاده را شرح دهد. بسیاری از مراجعین ما در حال حاضر تحت یک ارزیابی گسترده اند. بنابراین نیازی به بررسی عمق این مرحله ، نه در مورد ویژگی های آسیب  و نه نشانه های بیمارنیست. به هر حال، با در نظر گرفتن آسیب، معالج قادر به تعیین یک حالت غیر داورانه برای پروتکل درمان است و می تواند بیان کند که تمرکز درمان به طور مستقیم بر تجربه ی آسیب خواهد بود. این همچنین اجازه می دهد تا معالج و مراجع با یکدیگر آشنا شده و برای معالج شروع پیش بینی مراجع است. در پایان جلسه، از مراجع خواسته می شود که حداقل یک صفحه در مورد مفهوم آسیب خود با توجه به باور هایش در مورد خود و دیگران بنویسد.

 

جلسه ی 2:

 

  1. مرور تکلیف: مراجع نظرات خود را اظهار می کند
  2. شناسایی نقاط ضعف
  3. معرفی ارتباط بین افکار و احساسات
  4. معرفی صفحات A-B-C
  5. تکلیف خانه : صفحات A-B-C

 

هدف این جلسه، شروع شناسایی نقاط ضعف مراجع است. در ابتدا معالج از مراجع در مورد اظهار نظراتی که نوشته است و چیز هایی که از آن یاد گرفته است سوال می کند. این به طور مختصر پردازش می شود و مراجع برای تلاش هایش در شروع تفکر درباره ی تجربه ی آسیبش تشویق می شود.  سپس، از مراجع خواسته می شود تا اظهار نظرات خود را با صدای بلند بخواند. وظیفه معالج این است که به نکات مهم اظهار نظرات گوش کند. هنگامی که مراجع تمام کرد، معالج به مراجع کمک می کند تا نکات مهم را شناسایی کرده و برخی را به طور خلاصه شرح دهد. تلاش به هیچ چالش واقعی ای در این مرحله نمی شود. گاهی اوقات ممکن است معالج نقطه ضعف بعدی را برای تعیین این که باورهایش چقدر عمیق است استفاده کند. به عنوان مثال، برای یک مراجع که می گوید فکر می کند که به هیچ مردی نمی تواند اعتماد کند، معالج می تواند بپرسد آیا هیچ مردی نیست که شما به او اعتماد کنید؟ حتی یک نفر؟

بیشتر مراجعین می توانند حداقل یک یا دو مرد را معرفی کنند و این می تواند به آن ها کمک کند تا بفهمد که این باور مطلق نیست. دیگران ادامه می دهند که آن ها هرگز ملاقات با فردی که قابل اعتماد بود نداشته اند. این به معالج می گوید که مراجع چه انعطافی نشان می دهد و کار چقدر پیش می رود. این پروسه همچنین به مراجع دیدگاه های دیگر ممکن را معرفی می کند. بیشتر مراجعین این وظیفه را تکمیل می کنند. با این حال، هنگامی که رفتار های اجتنابی قوی اند، برخی مراجعین ممکن است بدون انجام تکالیف خود به مرحله ی بعدی بروند. در چنین مواردی ضروری است که معالج با ملایمت آن را برچسبی با عنوان اجتناب بزند ( هرچند بهانه ای برای مراجع ) و سپس مراجع را مجبور به انجام تکلیف در جلسه با معالج کند و تکلیف دوباره واگذار می شود. این، این پیام را القا می کند که تکالیف مهم اند و نمی توان از آن ها اجتناب کرد. پس از آن ارتباط بین افکار و احساسات معرفی شده است. به عبارت دیگر، آنچه ما فکر می کنیم بر چگونگی احساس و علم ما مؤثر است. به عنوان مثال یک دانش آموز در امتحان شکست می خورد او به خود می گوید:"من یک احمق هستم ". این اندیشه منجر به احساساتی مانند غم و ناراحتی  ( در خود) می شود. اگر ، با این حال، او به خود بگوید :" تو خیلی مطالعه نکردی ، تو باید برای امتحان بعدی بیشتر مطالعه کنی."، دانش آموز ممکن است احساس ناراحتی کمی داشته باشد که او مطالعه نکرده و قصد دارد دفعه ی بعد بهتر عمل کند. افکار دقیق یا اظهار نظرات خود منجر به احساسات مناسب می شود در حالیکه تصورات نادرست و اظهار نظرات احساسات نا مناسب و غیر ضروری را ایجاد می کند. تصورات نا درست یا نامنطبق نتیجه ای از تشبیه و جایگزینی نامناسب اند. درک این ارتباط بعد از درمان زمانی که مراجع به چالش فکر کردن درباره ی این نکات می رسد مهم است. به منظور آموزش به مراجع، چگونگی مرتب سازی افکار و احساسات ، صفحات A و B و C معرفی شده اند ( شکل 1-6 ). ستون A برای رویداد هاست. ستون B برای افکار  و ستون C برای احساسات  است. در مثال بالا " من در امتحان شکست خورده ام " در ستونA  نوشته شده است. " من یک احمق هستم " در ستون B و "من احساس غم و ناراحتی می کنم " در ستون C نوشته شده است. گاهی اوقات ما کلمات " من احساس می کنم" را در مقابل یک فکر قرار می دهیم ( من احساس می کنم یک احمق هستم  ) و آن را یک احساس در نظر میگیریم در حالیکه واقعا یک فکر است ( من احمق هستم ) که باعث غم و عصبانیت می شود. بنابراین، مراجع 4 احساس اساسی ارائه می دهد : عصبانیت، غمگین بودن، خوشحالی و ترس. هر یک از این ها می تواند شدت متفاوتی داشته باشند و یا با سایر احساسات ترکیب و احساسات جدیدی بسازند. بنابراین ، از مراجع خواسته می شود برای تشخیص احساسش بر این 4 احساس تمرکز کند. برای تکلیف خانه، مراجع باید حداقل 2 صفحه ی A-B-C را هر روز انجام دهد.یکی باید درباره ی فکر در مورد تجاوز و دیگری می تواند در مورد یک اتفاق روزمره مثبت یا منفی باشد. از آن جایی که اکثر افراد راحت تر وقایع و یا احساسات را می یابند به مراجع برای شروع ستون A یا C معرفی می شود.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل اتوکد نقشه معماری سالن ورزشی به مساحت 1750 مترمربع در زمین به مساحت 2535 متر مربع

دانلود فایل اتوکد نقشه معماری سالن ورزشی به مساحت 1750 مترمربع در زمین به مساحت 2535 متر مربع
دسته بندی معماری
بازدید ها 13
فرمت فایل dwg
حجم فایل 3441 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
دانلود فایل اتوکد نقشه معماری سالن ورزشی به مساحت 1750 مترمربع در زمین به مساحت 2535 متر مربع

فروشنده فایل

کد کاربری 3
کاربر

دانلود فایل اتوکد نقشه معماری سالن ورزشی به مساحت 1750 مترمربع در زمین به مساحت 2535 متر مربع شامل سالن فوتسال و والیبال و کشتی و ... به همراه محوطه سازی با تمام دیتایل و جزییات اجرایی لازم جهت استفاده مهندسین و دانشجویان عزیز معماری .

تحقیق مطالعه پوشش گیاهی و تاثیر آن بر لغزش زمین در مناطق زلزله زده-در قالب ورد-word-صفحه112

این تحقیق در مورد مطالعه پوشش گیاهی و تاثیر آن بر لغزش زمین در مناطق زلزله زده در 112صفحه در قالب ورد می باشد
دسته بندی منابع طبیعی
بازدید ها 20
فرمت فایل docx
حجم فایل 26568 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 112
تحقیق مطالعه پوشش گیاهی و تاثیر آن بر لغزش زمین در مناطق زلزله زده-در قالب ورد-word-صفحه112

فروشنده فایل

کد کاربری 15813
کاربر

این تحقیق در مورد مطالعه پوشش گیاهی و تاثیر آن بر لغزش زمین در مناطق زلزله زده در 112صفحه در قالب ورد می باشد.

فهرست

مقدمه 1

هدف 2

راههای ارتباطی حوزه 4

روش انجام مطالعه 6

تعریف مرتع 7

ماهیت اکوسیستمهای مرتعی 8

تقسیم بندی منطقه بر اساس پوشش گیاهی و درختی 8

نوع مرتع بر اساس فصل سرد و گرم 9

نقش دامداری و دامپروری در اکوسیستم مرتع 10

محاسبه میزان علوفه مصرفی دامها در طول یک روز 11

پوشش درختی منطقه سرپل ذهاب از گذشته تا اکنون 11

روشهای نمونهبرداری در اکولوژی گیاهی 12

تراکم گیاهی 12

تراکم بوته، درختچه و درخت در هکتار 14

مطالعه ریشه گونههای گیاهی و درختی 16

تهیه لیست فلور بر حسب گونه، خانواده، شکل رویشی و موارد استفاده 17

تعیین مناطق مختلف از نظر نوع کاربری 18

ارزیابی پوشش گیاهی 19

روش تعیین رویشگاه‌های مرتعی و تفکیک آنها از سایر منابع 19

روش تعیین و تفکیک تیپ‌های مرتعی 22

تعیین وضعیت و گرایش مرتع 45

روش ارزیابی و طبقه‌بندی وضعیت مرتع 50

تعیین وضعیت مرتع به روش 4 فاکتوری 51

تعیین گرایش یا روند مدیریت مرتع 55

روش تعیین گرایش مرتع 56

ارزش رجحانی یا خوشخوراکی 63

برآورد ارزش اقتصادی گونهای درختی 69

تعیین ظرفیت مرتع در هر سامان، زیر حوزه و تیپهای گیاهی 72

تعیین زمان بهرهبرداری از گونههای دارای محصولات غیرعلوفهای 77

مراتعی که نیاز به عملیات اصلاحی دارند برروی نقشه 79

ژئو پارک و تثبیت خاک 87

احیای طبیعی 88

تغییر نوع دام 88

تغییر فصل چرا 89

حصار کشی 89

قرق 89

چرای صحیح 90

چرای برنامه ریزی شده 90

اهداف چرای برنامه ریزی شده 90

احیاء مصنوعی 91

کاشت درختان بومی منطقه 91

درخت بلوط 92

گیاه شناسی درخت بلوط 92

زیستگاه طبیعی 93

تکثیر 93

شرایط محیطی 94

خاک 94

آفات و بیماری 95

درخت ریتون 95

احتیاجات آب و هوایی 96

کاشت نهال و احداث باغ 96

آفات و بیماریهای زیتون 97

برداشت زیتون 97

درخت بادام 98

گیاه شناسی درخت بادام 99

نیازهای محیطی 100

درخت کاج 105

بحث و نتیجه‌گیری 109

منابع و مأخذ 110

مقدمه

زمین لغزش نوعی حرکت دامنه­ای است که منجر به جابجایی مواد سطحی دامنه­های پرشیب می­شود. زمین لغزش یکی از پدیده­های طبیعی است و زمانی که از فعالیت­های انسانی تاثیر پذیرد پدیده­ای خطرناک می­گردد. وجود عوامل مستعد کننده ناپایداری دامنه­ها نظیر شیب، زمین­شناسی و کاربری اراضی از جمله عوامل ایجاد خسارت فراوان به منابع طبیعی و مسکونی، از قبیل هدر رفت سریع خاک، تخریب اراضی کشاورزی، مسکونی، جنگل­ها، جاده­ها و غ می­باشد. در واقع زمین لغزش یک پدیده مخرب طبیعی است و باعث به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیری می­شود که دفع آنها مستلزم صرف وقت و هزینه هنگفتی است. شناخت نواحی مستعد وقوع زمین لغزش و حرکات توده­ای از ضروریات مدیریت منابع طبیعی و برنامه­ریزی توسعه­ای و عمرانی است. عوامل مختلفی نظیر پستی و بلندی، اقلیم، زمین شناسی، تکتونیک، پوشش گیاهی و خصوصیات خاک در ایجاد حرکت­های توده­ای زمین دخالت دارند که بعضی بصورت طبیعی و بعضی بر اثر دخالت غیر اصولی انسان در طبیعت به وجود می­آیند. تخریب و از بین بردن جنگل یکی از عواملی است که باعث تشدید زمین لغزش می­شود. یکی از عوامل بی ثباتی دامنه­ها نیروی گرانش است و به همین دلیل برای پایدارسازی زمین، کاهش نیروی محرکه و افزایش نیروی مقاوم آن باید مدنظر قرار گیرند. آب نیز یکی دیگر از عوامل ناپایداری زمین می­باشد که در سطح باعث تخریب و فرسایش شده و در قسمتهای عمیق تر به غیر از فرسایش باعث ایجاد فشار آب منفذی و کاهش مقاومت زمین نیز می شود. تا کنون طرح ها و روش های متعددی در جهت پایداری دامنه و مهار رانش زمین پیشنهاد شده اند.

گزارش حاضر حاصل مطالعه پوشش گیاهی می باشد که منطقه­ی شمال باختری سرپل ذهاب به منظور شناخت خصوصیات اکولوژیکی پوشش گیاهی و بررسی توان منطقه برای توسعه پایدار با دیدگاه حفاظت منابع خاک می­باشد. هدف این تحقیق شناسایی پوشش گیاهی این منطقه و تاثیر آن بر عوامل موثر بر زمین لغزش و همچنین مشخص کردن پتانسیل مناطق مختلف این حوضه از لحاظ وقوع لغزش جهت کاستن خسارات ناشی از آن است. در این پروژه از طریق تفسیر عکس­های هوایی و بررسی­های میدانی، زمین لغزش­های رخ داده در منطقه سرپل ذهاب در استان کرمانشاه شناسایی شده و با استفاده از معیارهای موثر در لغزش زمین (شامل شیب زمین، جهت دامنه، پوشش زمین، فاصله تا گسله­های اصلی، شاخص سبزینگی، شاخص تراکم پوشش گیاهی، بارش سالانه، جنس زمین، فاصله با راه­های اصلی و فاصله با رودخانه) پتانسیل وقوع زمین لغزش در محیط سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) ارزیابی شده است. یافته­ها نشان می­دهد که درصد بالایی از منطقه محدوده مورد مطالعه، پتانسیل بالایی برای وقوع زمین لغزش دارد. همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در منطقه مورد نظر تاثیر پوشش گیاهی بر کنترل لعزش زمین معنادار نیست و بیشترین تاثیر مربوط به زمین ساخت و جنس سنگ­ها می­باشد.

هدف

هدف از مطالعات پوشش گیاهی در این پروژه تعیین پوشش گیاهی، شناسایی گیاهان مناسب منطقه که توانایی کنترل لغزش و ارائه روش­های مناسب جهت استقرار پوشش گیاهی و نیز تاثیر پوشش گیاهی مراتع منطقه مورد نظر بر روی لغزش زمین و برنامه­ریزی در جهت احیاء و اصلاح مراتع برای کاهش رواناب سطحی و فرسایش خاک و در نتیجه کنترل لغزش زمین می­باشد. همچنین برای برآورد تعداد و نوع مناسب دام منطقه و استفاده مجاز از مراتع اقدام به تعیین ظرفیت مراتع گردید.

ارائه شرح خدمات پیشبرد پروژه

  1. 1. تهیه لیست فلور منطقه مورد مطالعه
  2. 2. کنترل تدقیق مرز تیپ­های گیاهی و انتقال اطلاعات جدید با استفاده از تصاویر ماهواره­ای

3. مح

تحقیق با موضوع زمینه های ظهور هوش مصنوعی و سیستمهای خبره

تحقیق با موضوع زمینه های ظهورهوش مصنوعی وسیستمهای خبره 170صفحه قالب ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 33
فرمت فایل doc
حجم فایل 712 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 170
تحقیق با موضوع زمینه های ظهور هوش مصنوعی و سیستمهای خبره

فروشنده فایل

کد کاربری 23114
کاربر

توضیحات:

تحقیق با موضوع زمینه های ظهورهوش مصنوعی وسیستمهای خبره

170صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

چکیده:

انسان هرزمانی که برای انجام کاری نیازبه یک یاترکیبی ازسه خصیصه سرعت،دقت وقدرت داشته به سمت تهیه،ساخت یا اختراع ماشینی رفته است.

اگراین تعریف رابپذیریم که ماشین ابزاری ساخته انسان جهت انجام کاریاکارهائیست ،کامپیوتر نیز یک ماشین است امابایک تفاوت اساسی وآن اینکه برخلاف اغلب ماشینها،کامپیوتربجای ماده بااطلاعات سروکاردارد.

کارباکامپبوتربااطلاعات چندجنبه دارد،اولا به عنوان یک ماشین محاسبه ،سریع ،دقیق وقوی میتواند اعمال ریاضی را درمورداعداد وارقام اعمال نماید.ثانیا بعنوان یک ماشین اطلاعاتی میتواندازهرابزار دیگری سریعتر ،دقیقتروقویتراطلاعات رقمی و حرفی راکسب ،ذخیره ،پردازش و منتقل نماید.ثالثا باتبدیل اصوات وتصاویر به کدهای رقمی توانسته بزرگترین انقلاب رادرارتیاطات باعث گردد.وبالاخره درحیطه ای که خاص انسان تصور میشد،یعنی (هوشمندی) واردعمل شده است.اگرچه تعریف دقیق هوش وهوشمندی ممکن نیست اما می توان زمینه هایی محدودتری را تعریف نمودمثل سیستمهای خبره ،منطق ،پردازش زبانهای طبیعی ،یادگیری،تشخیص الگوها،روباتیک و... همه این مقولات نو مربوط به دانش نوینی به نام(هوش مصنوعی ) میباشد،که در50 سال عمرخودیکی از مطرح ترین و انقلابی ترین موضوعات علمی بوده وبدون شک ژرفترین اثرات را برتمدن انسانی خواهد گذاشت.

دریک کلام اگرقرن آینده قرن اطلاعات وماشین آن کامپیوتر،باید دانش آن قرن را (هوش مصنوعی)دانست.

مقدمه

این نوشته درباره سیستم های مبتنی بر دانش یا سیستم های خبره است که تاکنون ایجاد شده اند . این قبیل سیستم ها زمینه اصلی بررسیشان مرهون رشته دیگری از مطالعات یعنی هوش مصنوعی می باشد. ایده های هوش مصنوعی به عنوان یک زمینه جدید برای بررسی و مطالعه در دهه 1940 شکوفا شد . بیش از 50 سال از موفقیت هایی که در زمینه هوش مصنوعی حاصل شده است می گذرد که در این مدت شکست هایی نیز تجربه شده است . این فصل با یک تاریخچه مختصر در مورد هوش مصنوعی و سیستم های مبتنی بر دانش شروع می شود به طوریکه خواننده بتواند درک درستی از مسائل این شاخه استدلالی از علم کامپیوتر بدست آورد.

مقدمات هوش مصنوعی

تحقیق در مورد هوش مصنوعی در دهه 1940 که مصادف با پدیدار شدن اولین نسل از کامپیوترها در مراکز تحقیقاتی بود شروع شد . اصول اولیه ماشین منطق که در ریاضیات پایه ریزی شده بودبا تلاش کرت گاول ، آلونز و چرچ آلن تورنیگ مهیا شد . همچنین وایت هدراسل در سال 1913 به تولید روشهای صوری در استدلال منطقی کمک شایانی کرد . تحقیق عمده همه این افراد روی موضوع حاسبهای احتمالی وپیشنهادی متمرکز می شد .

فهرست برخی ازمطالب:

چکیده ------------------------------------------------------------------ 1
فصل اول :زمینه های ظهور هوش مصنوعی وسیستمهای خبره
مقدمه --------------------------------------------------------------- 3
مقدمات هوش مصنوعی -------------------------------------------------- 4
برنامه های هوش مصنوعی برای حل مسائل عمومی ------------------------------- 4
پیدایش KBS -------------------------------------------------------- 4
فصل دوم : مفاهیم اساسی سیستم خبره
مقدمه --------------------------------------------------------------- 7
تعریف سیستم خبره ----------------------------------------------------- 9
فواید استفاده از سیستم خبره ---------------------------------------------- 12
سیستم های خبره به عنوان سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری ----------------------- 14
ویژگیهای سیستم خبره ----

چکیده ------------------------------------------------------------------ 1
فصل اول :زمینه های ظهور هوش مصنوعی وسیستمهای خبره مقدمه --------------------------------------------------------------- 3 مقدمات هوش مصنوعی -------------------------------------------------- 4 برنامه های هوش مصنوعی برای حل مسائل عمومی ------------------------------- 4 پیدایش KBS -------------------------------------------------------- 4
فصل دوم : مفاهیم اساسی سیستم خبره مقدمه --------------------------------------------------------------- 7 تعریف سیستم خبره ----------------------------------------------------- 9 فواید استفاده از سیستم خبره ---------------------------------------------- 12 سیستم های خبره به عنوان سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری ----------------------- 14  ویژگیهای سیستم خبره ----

پاورپوینت زمین شناسی مهندسی زمین ساخت ورقه ای Plate tectonic در 102 اسلاید کاملا قابل ویرایش

در این پروژه پاورپوینت زمین شناسی مهندسی زمین ساخت ورقه ای Plate tectonic در 102 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر به طور کامل و جامع طبق موارد زیر ارایه شده است 1 تعریف زمین ساخت 2 اشتقاق قارّه‌ها (Continental Drift) 3 یا اَبَرقارّه‌ به نام پانگه‌آ(Pangaea) 4 پانتالاسا (Panthalassa 5 بازسازی قاره بزرگ پانگه آ
دسته بندی عمران
بازدید ها 24
فرمت فایل pptx
حجم فایل 3629 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102
پاورپوینت زمین شناسی مهندسی زمین ساخت ورقه ای Plate tectonic در 102 اسلاید کاملا قابل ویرایش

فروشنده فایل

کد کاربری 19318
کاربر

در این پروژه پاورپوینت زمین شناسی مهندسی زمین ساخت ورقه ای Plate tectonic در 102 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر به طور کامل و جامع طبق موارد زیر ارایه شده است:

1- تعریف زمین ساخت

2- اشتقاق قارّه‌ها (Continental Drift)

3- یا اَبَرقارّه‌ به نام پانگه‌آ(Pangaea)

4- پانتالاسا (Panthalassa

5- بازسازی قاره بزرگ پانگه آ

6- لورازیا ((Laurasia

7- گندوانا (Gondwana)

8- تتیس (Tethys)

9- شکل وضعیّت قارّه ها در مراحل مختلف

10- شواهد ارایه شده برای ایده جا به جایی قارّه ها:

11- انطباق قارّه‌ها (Fit of the Continents)

12- شواهد فسیل‌شناسی (Fossil evidence)

13- موقعیّت فسیل مزوزوروس به دست آمده در قارّه های آفریقا و آمریکای جنوبی

14- شباهت ساختمانی (Structural similarities) و نوع سنگ(Rock type)

15- شکل انطباق بین آمریکای جنوبی و آفریقا بر مبنای شواهد سنگ شناسی

16- شواهد آب و هوای دیرینه (Paleoclimatic evidence)

17- نظریه زمین ساخت ورقه‌ای Plate tectonic))

18- صفحات لیتوسفر

19- مغایرت نظریه زمین ساخت ورقه ای با نظریّه اشتقاق قارّه‌ها

20- شکل مقطعی از کره زمین که در آن ارتباط بین صفحات مختلف نشان داده شده است

22- حرکت ورقه ها نسبت به هم، در مرز بین صفحات به سه شکل مختلف می تواند صورت گیرد:

23- مرز بین صفحات(Plate boundaries)

24- مرزهای واگرا یا دور شونده (Divergent boundaries):

25- شکل افزایش وسعت بستر اقیانوس اطلس در اثر بالا آمدن موادّ مذاب

26- مرزهای همگرا یا نزدیک شونده (Convergent boundaries):

27- منطقه فرورانش(Subduction zone):

28- گودال عمیق اقیانوسی(Deep ocean trench):

29- همگرایی اقیانوسی- قارّه‌ای (Oceanic-Continental Convergence)

30- همگرایی اقیانوسی- اقیانوسی (Oceanic-Oceanic Convergence)

31- همگرایی قارّه‌ای- قارّه‌ای (Continental- Continental Convergence)

32- مرزهای گسل‌ تبدیل (Transform fault boundaries):

33- مکانیزم حرکت صفحات لیتوسفر

34- دو مدل پیشنهادی برای حرکت صفحات لیتوسفر

35- جریان کنوکسیون

36- فشار ناشی از تزریق موادّ مذاب در پشته‌های اقیانوسی

37- شکل شماتیک حرکت ورقه‌ها در اثر فشار ناشی از تزریق موادّ مذاب در پشته‌های اقیانوسی